nagroda FENIKS 2019

Płyta PIE IESU Chóru Katedry Warszawsko-Praskiej MUSICA SACRA pod kierownictwem Pawła Łukaszewskiego, na której znajduje się utwór Sebastiana Szymańskiego Pie Jesu otrzymała nagrodę FENIKS 2019.

Muzyka chrześcijańska – klasyczna
Nagrody

Album „PIE JESU” w wykonaniu chór Katedry Warszawsko-Praskiej MUSICA SACRA (Requiem Records)

Mistrzowski efekt współpracy chóru katedry warszawsko-Praskiej Musica Sacra, pod dyrekcją Pawła Łukaszewskiego z polskimi kompozytorami starszego i młodszego pokolenia. Album przepełniony jest naturalną dla muzyki żałobnej wyznaniem wiary w zmartwychwstanie, i ponowne spotkanie w Królestwie Bożym. Stąd nieniknące uczucie słuchacza, że album promieniuje pewnością wiary, spokojem i wewnętrzną radością związaną z nadzieją na życie wieczne.

Źródło:
https://wirtualnywydawca.pl/2019/04/nagroda-feniks-2019/

fenix2019.jpg

Płyta została wydana przez Requiem Records:
https://requiem-records.com/pl/sklep/pie_iesu

Reklamy

nominacja do nagrody FRYDERYK 2019

 

 

Nominacje muzyka poważna 2.png

Płyta PIE IESU Chóru Katedry Warszawsko-Praskiej MUSICA SACRA pod dyrekcją Pawła Łukaszewskiego z utworem Sebastiana Szymańskiego Pie Jesu została nominowana do nagrody FRYDERYK 2019 w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna.

aaaa.jpg

aaa.jpg

źródło zdjęć:
www.facebook.com/zpavpl
www.facebook.com/requiemstudio

 

BETLEJEM do słów Zbigniewa Wrony – prawykonanie

Myśl o napisaniu utworu związanego z tematyką Świąt Bożego Narodzenia zrodziła się pod koniec sierpnia 2018 roku. Potrzebowałem tekstu, który będzie związany z regionem – limanowszczyzną – i jednocześnie będzie zawierał wymiar teologiczny. Dzięki pomocy Leszka Mordarskiego taki tekst się znalazł – napisał go 14 września 2018 roku Zbigniew Wrona. Po zapoznaniu się z tekstem – jego rytmem i dramaturgią – uznałem, że napiszę do niego muzykę, w której nośnikiem słowa stanie się dialog głosu solowego – mezzosopranu – z kameralnym chórem, a orkiestra będzie stanowić rolę służebną. Istotne stało się dla mnie również wplecenie akcentu ludowego w postaci implikacji palet dźwiękowych kreowanych przez instrumenty zespołu regionalnego – trombity, fujarki i dzwonki pasterskie – na tle wzrastającej dynamicznie faktury brzmieniowej umiejscowionej w tremolo smyczków z charakterystycznym finalnym akordem.
Prawykonanie utworu odbyło się w Jasicówce 9 grudnia 2018 roku.
Dedykuję go autorowi tekstu, wszystkim wykonawcom oraz mieszkańcom ziemi limanowskiej.

Utwór wykonali:

Sylwia Zelek – mezzosopran

Szalowski Zespół Wokalny

Zespoły działające przy Limanowskim Domy Kultury:

Zespół regionalny „Limanowianie” im. Ludwika Mordarskiego przygotowany przez Jacka Smagę

Limanowska Orkiestra Kameralna prowadzona przez Sebastiana Szymańskiego

★Maria Dziedzic – dyrygent

♫ REŻYSERIA DŹWIĘKU

Sebastian Szymański
http://www.Szymanski-Composer.com

Ars Pro Nobis
https://www.facebook.com/SztukaDlaNas

✂REALIZACJA VIDEO

w Błękitnym Kadrze
https://www.facebook.com/wBlekitnymKadrze/

ツMIEJSCE NAGRANIA:

Jasicówka
https://www.jasicowka.pl

Limanowski Dom Kultury
https://www.ldk.limanowa.pl

u Artystek
https://www.facebook.com/uArtystek/

Sebastian Szymański
http://www.Szymanski-Composer.com

All Rights Reserved
©2018

TEKST UTWORU

Co to za światło, jak słońce nocy,
co to za gwiazda tak płonie
na firmamencie nieba Judei
zamkniętym wciąż nieboskłonie?

Co to za światło, jak słońce nocy,
co to za gwiazda tak świeci?
Zda się wypali ciemności oczy,
ze zmazy grzechu uleczy.

Czyjeż trombity od stoków słychać
w tym miejscu i o tej porze?
Grzmią na nadejście Trójjedynego?
Spełnienie się planów Bożych?

Czyjeż to kroki słychać z oddali,
dzwoneczki, co srebrem brzęczą?
To aniołowie światło przynoszą
w Betlejem ludzkiego serca.

Niech w nim na nowo Bóg się narodzi,
by się proroctwo spełniło,
aby nastała nam pełnia czasu,
wiara, nadzieja i miłość.

Ref.

Dzwońcie dzwoneczki, flety, trombity,
skrzypce zagrajcie pieśń nową,
bo pośród nocy w judzkim Betlejem
zrodziło się Boże Słowo!

Dzwońcie dzwoneczki, flety, trombity,
skrzypce zagrajcie pieśń nową!
W promieniach światła, w Betlejem serca,
wciąż rodzi się Boże Słowo!

Limanowa 14.09.2018 r.
Z. K. Wrona

INTRADA Sanktuarium Przemienienia Pańskiego w Krużlowej

2 grudnia 2018 roku w zabytkowym XV-wiecznym Kościele Parafialnym Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Krużlowej odbyła się sesja nagraniowa INTRADY na orkiestrę symfoniczną (2018), która będzie towarzyszyła odsłonięciu oraz zasłonięciu (w innej wersji) cudownego obrazu Pana Jezusa Przemienionego znajdującego się w nowym kościele parafialnym.

phoca_thumb_l_imgp2297

Utwór został prawykonany przez Orkiestrę Dętą w Krużlowej, której skład został wzbogacony o muzyków Limanowskiej Orkiestry Kameralnej. Całość poprowadził dyrygent i organista sanktuarium – Roman Kwoka.

 

Warto dodać, że jest to już trzecia intrada kompozytora:
1. Intrada Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej​
2. Intrada Sanktuarium Matki Bożej Łukawieckiej w Łukawcu
3. Intrada Sanktuarium Przemienienia Pańskiego w Krużlowej

Realizacja nagrania:

Sebastian Szymański
➡️ Ars Pro Nobis

➡️ w Błękitnym Kadrze

➡️ Sanktuarium Przemienienia Pańskiego w Krużlowej
http://www.kruzlowa.diecezja.tarnow.pl/www/

➡️ Limanowska Orkiestra Kameralna
https://www.ldk.limanowa.pl/pracownia/22/limanowska-orkiestra-kameralna

All Rights Reserved 2018 Sebastian Szymański

 

INTRADA:

makingOFF:

INTRADA odsłonięcie audio

INTRADA zasłonięcie audio

 

TWÓRCZA RELACJA NAUCZYCIELA I UCZNIA W DOSKONALENIU WARSZTATU PRACY KOMPOZYTORA MUZYKI POWAŻNEJ – referat podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z udziałem gości zagranicznych

konferencja Cieszyn

Celem wystąpienia jest ukazanie znaczenia twórczej relacji nauczyciela i ucznia dla doskonalenia warsztatu pracy kompozytora. Nauczyciel – mistrz –  kompozytor indywidualizuje swoje podejście do swojego ucznia tak, aby nie zaburzyć specyfiki podejmowanej przez niego aktywności kompozytorskiej. Jego zadaniem jest wspieranie młodego kompozytora na drodze realizacji dzieła muzycznego m.in. poprzez doskonalenie warsztatu kompozytorskiego przy jednoczesnym pogłębianiu inspiracji, która przeobraża się w myśl twórczą.

20 listopada 2018 roku wygłosiłem referat pt.: Twórcza relacja nauczyciela i ucznia w doskonaleniu warsztatu pracy kompozytora muzyki poważnej podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z udziałem gości zagranicznych – Pedagogika i sztuka zorganizowanej przez Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

pedagogika_i_sztuka.jpg

zdjęcia, źródło, więcej informacji: Pedagogika i sztuka

KONCERT NOWEJ MUZYKI SAKRALNEJ w Limanowej – Sowlinach

Koncert Nowej Muzyki Sakralnej odbędzie się ku czci św. Stanisława Kostki w Roku Jubileuszowym oraz w 61. rocznicę święceń kapłańskich śp. ks. Jana Bukowca dnia 29 września 2018 r. o godzinie 19:00 w Kościele pw. św. Stanisława Kostki w Limanowej – Sowlinach.

Plakat koncertu

Przygotowany program koncertu nawiązuje do życia św. Stanisława Kostki. W jego skład wchodzą utwory kompozytorów takich jak np.: Zofia Konaszkiewicz, John Rutter, Arvo Pärt, Sebastian Szymański czy Jacob de Haan.

Podczas tego wydarzenia odbędzie się także koncertowe prawykonanie utworu „Święty Stanisławie” napisanego do słów Marii Szymańskiej.

Potrzeba napisania tego utworu zrodziła się z dwóch powodów. Pierwszym z nich była chęć oddania czci młodemu jezuicie, świętemu wśród świętych, obrońcy Polaków w kluczowych dla naszego narodu momentach historycznych. Drugim zaś zauważalny deficyt literatury muzycznej związany z tematyką obejmującą postać św. Stanisława Kostki.

Warto zauważyć, że tekst utworu wpisuje się w przesłanie V Synodu Diecezji Tarnowskiej oraz stanowi „małą cegiełkę” w obchodzonym w Kościele w Polsce Roku św. Stanisława Kostki.

Koncert Nowej Muzyki Sakralnej wykonają:

Sylwia Zelek – sopran
Limanowska Orkiestra Kameralna
Sebastian Szymański – dyrygent

Organizatorzy:
ks. proboszcz Tadeusz Śmierciak
Limanowski Dom Kultury
Sebastian Szymański